Comprehension strategies for english language learners (Record no. 24374)
[ view plain ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 01870nam a22003017a 4500 |
005 - FECHA Y HORA DE ACTUALIZACIÓN | |
005 | 20201120150113.0 |
008 - LONGITUD FIJA | |
campo de control de longitud fija | 201120b ||||| |||| 00| 0 spa d |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER | |
ISBN | 978-0-439-55428-2 |
información adicional | 9780439554282 |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER | |
ISBN | 0-439-55428-4 |
información adicional | 0439554284 |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | UNEMI |
Lengua de catalogación | Español |
Normas de descripción | rda |
041 ## - IDIOMA | |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente | Inglés |
100 ## - AUTOR PERSONAL | |
9 (RLIN) | 44417 |
nombre | Bouchard, Margaret |
245 ## - TÍTULO PROPIAMENTE DICHO | |
título | Comprehension strategies for english language learners |
subtítulo | : 30 research-based reading strategies that help students read, understand, and really learn content from their textbooks and other nonfiction materials |
Mención de responsabilidad, etc. | por Margaret Bouchard |
264 ## - PIE DE IMPRENTA | |
lugar (ciudad) | New York |
editorial | : Scholastic Inc, |
fecha | 2005 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | 128 páginas |
Ilustraciones | : ilustraciones, |
Dimensiones | 28 cm. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
contenido, término | texto |
337 ## - MEDIACIÓN | |
RDA | rdamedia |
Tipo de medio | no mediado |
338 ## - PORTADOR | |
RDA | rdacarrier |
Tipo de portador | volumen |
490 ## - SERIE | |
9 (RLIN) | 44418 |
Serie | Teaching strategies |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA | |
Bibliografía, etc. | Incluye bibliografía. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO | |
Nota de contenido | Strategies for beginning language learners Metacognitive strategies Cognitive strategies Socio-affective startegies Interacting with classroom text. |
520 ## - RESUMEN | |
Resumen | Helping English language learners succeed academically is the responsibiliy of more and more teachers every day. Although it can take years to develop proficiency in academic English, non-native speakers are frequently placed i mainstream classrooms, often without any support. Classroom teachers then have the dual challenge of helping students acquire language skills while teaching important content. Comprehension strategies for english language learners can help meet this challenge with confidence. It is a collection of research-based strategies that will help English language learners-at different proficiency levels-read and understand content-area texts. |
082 04 - CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY | |
Clasificación | 421.25 |
650 #0 - MATERIA GENERAL | |
9 (RLIN) | 39873 |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial | Inglés (lengua) |
650 #0 - MATERIA GENERAL | |
9 (RLIN) | 39005 |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial | Enseñanza de ingles |
650 #0 - MATERIA GENERAL | |
9 (RLIN) | 42989 |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial | Con ejercicios prácticos |
942 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL KOHA | |
Tipo de ítem Koha | Libro |
Ocultar en el OPAC | Perdido | Esquema de clasificación | No circula | Sede propietaria | Localización actual | Ubicación | Adquirido | Precio de adquisición | Préstamos | Signatura topográfica | Código de barras | Visto por última vez | Ejemplar | Tipo de ítem | Nota pública |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | CRAI UNEMI | CRAI UNEMI | U.A.C. Educación (FACE) | 2020-11-17 | 16.00 | B752 421.25 | 31598199 | 2020-11-20 | 1 Ej. | Libro | Hilera: Idiomas 2 Estantería: FACE |