Building Learning Communities in Cyberspace (Record no. 24668)
[ view plain ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 01895nam a22002777a 4500 |
005 - FECHA Y HORA DE ACTUALIZACIÓN | |
005 | 20220816041122.0 |
008 - LONGITUD FIJA | |
campo de control de longitud fija | 220816b |||||||| |||| 00| 0 spa d |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER | |
ISBN | 0787944602 |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | UNEMI |
Lengua de catalogación | Español |
Normas de descripción | rda |
041 ## - IDIOMA | |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente | Inglés |
idioma original | Inglés |
100 ## - AUTOR PERSONAL | |
9 (RLIN) | 44471 |
nombre | Palloff, Rena M.; Pratt, Keith |
245 ## - TÍTULO PROPIAMENTE DICHO | |
título | Building Learning Communities in Cyberspace |
subtítulo | Effective strategies for the online classroom |
250 ## - EDICIÓN | |
edición | 5ta. |
264 ## - PIE DE IMPRENTA | |
editorial | Education |
fecha | 1999 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | 206 p. |
Dimensiones | 20 X 16 cm. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
contenido, término | texto |
337 ## - MEDIACIÓN | |
RDA | rdamedia |
Tipo de medio | no mediado |
338 ## - PORTADOR | |
RDA | rdacarrier |
Tipo de portador | volumen |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO | |
Nota de contenido | 1.- Distance education- United States 2.- Collage teaching- United States- Data processing 3.- Computer-assisted intruction- United States I. Pratt, Keith, date II. Title III. Series |
520 ## - RESUMEN | |
Resumen | Written for faculty, instructors, and trainers in any distance learning environment, Building Learning Communities in Cyberspace shows how to create a virtual classroom environment that helps students excel academically, while fostering a sense of community. This practical, hands-on guide is filled with illustrative case studies, vignettes, and examples from a wide variety of successful online courses. The authors offer proven strategies for handling challenges that include:<br/><br/>* Engaging students with subject matter<br/>* Accounting for attendance and participation<br/>* Working with students who do not participate<br/>* Understanding the signs of when a student is in trouble<br/>* Building online communities that accommodate personal interaction<br/>Based on many years of work in information systems and over five years of experience in online distance education, Rena Palloff and Keith Pratt share insights designed to guide readers through the steps of computer-mediated course design and implementation. |
082 04 - CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY | |
edición | 5ta. |
Clasificación | 378.1 |
653 ## - MATERIA NO CONTROLADA | |
Término no controlado | Idiomas |
656 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--CARRERA | |
CARRERA | FACE - Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjero |
658 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--FACULTAD | |
FACULTAD | Ciencias de la Educación |
942 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL KOHA | |
Tipo de ítem Koha | Libro |
Ocultar en el OPAC | Perdido | Esquema de clasificación | No circula | Sede propietaria | Localización actual | Ubicación | Adquirido | Proveedor | Precio de adquisición | Préstamos | Signatura topográfica | Código de barras | Visto por última vez | Ejemplar | Tipo de ítem | Nota pública |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | CRAI UNEMI | CRAI UNEMI | U.A.C. Educación (FACE) | 2022-08-16 | DONACION | 32.00 | 378.1 | 33202447 | 2022-08-16 | Ej.1 | Libro | Hilera: IDIOMAS 6 Estantería: EDUCACIÓN |